måndag 19 september 2011

Mitt första blogg inlägg

Jag har länge funderat på att börja blogga, fast som med så mycket annat, så har det bara inte blivit av. Men en dag som i dag, när stormen viner o regnet tvättar mina smutsiga fönster, är ju perfekt att tillbringa framför datorn.

Jag har tänkt att det här skulle vara min chans att  få visa upp vad jag gör, och drömmer om att kunna göra på heltid. Jag restaurerar, eller piffar upp skulle jag mera kalla det, möbler som jag hittar här och där. Jag älskar nämligen att springa på loppisar och leta efter gamla möbler. Det är inte alla som kan se vilken potential en gammal stol, i nån förfärlig färg, som står i undangömd i ett hörn i en second hand affär har. Men det kan faktiskt hända att jag har ett sjätte sinne just för detta.

 Visst är det ibland mycket jobb att få en möbel i sådant skick att man faktiskt gillar den, men det är det värt. Man målar bara lite, kan nån tänka, men det krävs nog en hel del mer för att få den att se precis så där gammal och sliten ut som jag tycker är så fint.

 Jag kommer att blogga om mina projekt, och ni kommer att få se både före och efter bilder på dem. Dessutom kommer jag att visa er glimtar från mitt hem...för den kommer att innehålla en hel del om inredning också, ett annat stort intresse jag har!

Här ser ni mitt köksfönster, det är där jag sitter och kläcker mina idéer!

Hoppas du gillade detta och tittar in igen!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar