söndag 9 oktober 2011

Nu är det höst o. penseln slant!

 Idag har det varit en helt ljuvlig dag. Solen sken, o. det riktigt doftade höst...lite kände jag nog, fast där finns så mycket annat onödigt i min näsa för tillfället. Usch med den här flunsan som aldrig tänker försvinna!

När det var så fint ute så måste jag ju fixa någonting uppiggande till vår trappa, som inte annars är någon skönhet. Det blev lite 'man tager vad man haver' i en nätt bukett, o. så åkte det ner i min gamla rostiga mjölkkanna som jag räddade från soptippen på min sambos hemställe :)
Där finns mycket intressant!


 Vildvinet höll på o. ta över vedlidret så det blev lite frisering av det oxå, o. då passade jag på att laga två kransar.


Dom hängde jag på tork i tamburen!
Lägg oxå märke till mina snödroppar o. pärlhyacinterna som har blommat ända sen i våras...
underligt det där :)


Än så länge är dom gröna, kransarna, men några veckor inne o. dom blir betydligt snyggare!


Naturligtvis har jag oxå fått litet målfärgs doft i näsan idag. Det var mamma som ville ha ett gammalt kakfat målat! Det gick snabbt o. smidigt tyckte jag, jag köpte nya penslar i fredags så det löper nu vet ni...men tji fick jag! För när jag hade det färdigt, o. stod o. beundrade det tyckte jag nog att det var något som inte stämde...o. visst var det så! Cookies o. Cakes skulle det stå på fatet...men ett O hade blivit borta från cookies.

Så imorgon får jag slipa o. måla om :)


Fint fat!

Nu blir det soffan o. tv en stund innan det är dags för skönhetssömnen :)

Ha det gott alla!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar