fredag 9 mars 2012

Från lakan till gardin!

Äntligen har vi fått det där underbara vårvädret hit till västnyland, o. jag har inte alls tagit mej tid att blogga. Här har varit soligt i över en vecka nu, o. jag har passat på att skida så mycket jag har hunnit...Ellinor har fått åka efter i pulkan, o det har minsann varit kul :)

Helst skulle man vara ute alla dygnets ljusa timmar, men nog måste man vara inne ibland oxå o. fixa vår. Jag älskar rosa o vita tulpaner, de ger mej sån vår feeling. Det är bara en sak som jag stör mej på med tulpaner, o. det är att de hålls fräscha o. fina bara nån dag.
Så i år har jag satsat på  konstgjorda tulpaner, o. dom hålls fina forever :)

Dom står nu o. piggar upp den värdefullaste möbeln i vårt hus, min pappas mormors bröllopsgåva. Den var från början betsad mörkbrun, men sen hade nån målat om den i flere omgångar o. i helt fruktansvärda färger, o. dessutom bytt ut beslagen till en grym historia i plast.
En hel del arbetstimmar ligger alltså bakom nu, o. ännu behövs åtminstone ett lager med vit färg innan jag är nöjd.


Jag fick för mej att jag behövde nya gardiner till köket oxå, så att det slipper in lite mera ljus. Dom gamla gardinerna var så tjocka att ljuset inte kom igenom på samma vis. Jag har en längre tid sökt efter hissgardiner, men för det första så har vi tydligen ovanliga mått på våra fönster, för jag har inte hittat färdiga som passat, o. för det andra så har jag inte hittat exakt sådana som jag har velat ha heller. Men nu fick jag dem precis så som jag önskat...billiga blev dom dessutom, för jag gjorde två gardiner av ett lakan som kostade 5 €.


 Så här blev dom!
Fotona blev tyvärr litet misslyckade, men ni ser stilen i alla fall.


Sen måste jag visa en så fin gammal låda vi hittade i höstas när vi lekte lite sakletare hos min sambos föräldrar.
Jag har funderat vad jag skall ha i den, men tror att jag skall plantera litet örter i den


Vi hittade en stor alko låda oxå, den får ni se nästa gång för den har jag inte hunnit tvätta ännu.

Ha en skön helg allihopa!

Linda

1 kommentar:

  1. Jag hade några vinlådor som jag målade och stämplade på och planterade kryddor i. De kan då bli så här:
    http://naturenskonstverk.blogg.se/2010/april/kryddlada.html#comment
    ninaerica

    SvaraRadera