onsdag 11 april 2012

Idag är ingen vanlig dag...

...nej, för idag är det min födelsedag!
Tyvärr så är det inte alls lika roligt att fylla år mera som det var för 10-15 år sedan :)
30 verkar närma sej med stormsteg, men man får trösta sej med att det är lika för alla andra också.

Vi har haft vår-flunsan på besök i vårt hus i nästan 4 veckor, men peppar, peppar, det börjar se ut som om den tänker ge med sej nu. Hoppas!!

Jag har fixat en del skyltar, o. var också hem till en kund o. målade en text på hennes kökssoffa...jag vet inte om jag håller på att bli senil, men jag har glömt att fota skyltarna innan jag sålt dem, o. inte hade jag med kameran då jag var o. målade soffan heller, så det kommer ni inte att få se.
Men en skylt kom jag ihåg att fota innan den for till kunden.
 "Cœur de la maison" betyder Hemmets hjärta, en passlig skylt till köket tycker jag.
  

 En blompiedestal har jag målat åt mamma också. Hon hade köpt den på loppis för länge sedan, o. den var i stort behov av en liten uppiffning.


 Här ser ni texten i närbild!
"Le jardin du château", Slottsparken.


 En grej har jag fixat åt mej själv också. En bricka som jag haft länge, o. som jag hade målat förut. Då var den mörkblå o. vit med decoupage av servetter från samma serie som min kaffeservis. Inte riktigt snyggt måste jag säga!
Nu blev det istället samma text som jag gjorde på en bricka åt mamma för en tid sen, men med mina initialer innanför kransen. Enkel o fräsch tycker jag!


För övrigt så börjar jag känna av att det är en bebis på gång nu, magen växer så det knakar, o. är för det mesta i vägen. Hoppas att jag får må så här bra hela denna graviditet, för sist mådde jag allt annat än bra. Mitt blodtryck var skyhögt, o. det hela slutade med att jag hade början till graviditetsförgiftning, o. var intagen på sjukhus för vila i flere repriser innan vårt lilla gullegryn kom till världen med planerat kejsarsnitt.

Ha det fint!

Linda

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen! Har tänkt på dig men inte kommit på att skriva. :) Hoppas att du har haft en fin dag, och visst blir vi äldre, men också mycket, mycket klokare ;)

    SvaraRadera