tisdag 27 november 2012

Snart,snart...

...ja snart har vi första advent, o jag börjar faktist få lite julfeeling nu. Vi hade kusinerna hit i förra veckan på pepparkaksbak, o idag när det kom några flingor snö ute så la jag på lite julmusik o Ellinor sprang omkring i tomteluvan.
Ännu har jag inte börjat pynta här inne, annat än en liten gran som står på byrån i hallen. Julgardinerna till köket har jag faktist färdig strykta, så dom väntar bara på att bli upphängda. Nåt litet julpynt vill jag nog plocka fram till lillajul, men det mesta får vänta lite ännu, annars hinner man ju tröttna på alla tomtar innan julen är här.


Nu har jag satsat på att få litet gjort här hemma åt oss (eller mej kanske) själva oxå. Jag har så många idéer, men det vill inte finnas tid till att få allt gjort.
Det här skåpet har jag målat vitt, o skrivit på, o jag måste säga att det ser nog betydligt bättre ut än innan. Nu står det tyvärr i vårt badrum, som verkligen inte är nånting att visa upp, så ni får nöja er med de här bilderna :)

 Städskåp o badlakan!


Så har jag oxå fixat upp en gunghäst åt Ellinor. Ett riktigt loppisfynd för 5 €, men så såg den nog oxå ut då :) Den var helt obehandlad, något barn hade försökt piffa upp den med tusch, men misslyckats, o dessutom hade den många skruvar lösa.
Jag har målat den gammaldags vit, o slipat upp den så den ser gammal ut. Sen har jag klätt över sitsen med konstskinn, o skrivit Rida rida ranka på medarna. Det blev litet av en blandning mellan häst o får, men jag gillar den ändå, o det viktigaste av allt är att Ellinor gillar den så mycket att hon till o med har döpt den själv. Jag vet inte var hon har tagit  namnet ifrån, men Lugge kallar hon den, o det har hon hittat på helt själv.


Här ser ni texten i närbild.


 Jag lyckades riktigt bra med slipandet tycker jag. Visst ser den ut att vara ganska gammal?


Nu håller jag på med ett litet större projekt här hemma, ni ska få se sen när jag är färdig.

Ha det så bra, o en riktigt mysig lillajul till er!

Linda

1 kommentar:

  1. Hej! Jag undrar hur gör du texten på allt? Det är superfint!

    SvaraRadera