söndag 9 december 2012

Andra advent!

Ja, idag har vi redan andra advent, o bara drygt två veckor kvar tills tomten kommer (om vi varit snälla).
Därför tänkte jag att ni ska få se min adventsljusstake för i år. Jag har ställt blockljus på en bricka o gjort egna lappar för första till fjärde advent. Det är lite brandfarligt att fästa papper på ljus, jag vet, men eftersom jag har småbarn i huset så eldar jag inte ljus om jag inte är precis i närheten...därför vågar jag ha det så här!
 
 
Här ser ni på närmare håll lapparna som jag knutit fast med tjärband, så det doftar riktigt gott oxå :) 
 

 

Nu har jag äntligen köpt beslag till vitrinskåpet som jag målade åt mej själv i fjol. Jag blev jätte nöjd med dem :)
(Klicka här om ni vill se det gamla inlägget om skåpet)



Lådornas beslag i närbild.


Dörrarna fick knoppar av porslin.


Sen vill jag oxå visa er min nygamla dörrkrans. Jag har fått den av mamma, var det i fjol eller året innan, det kommer jag inte ihåg. Jag tycker det blev så fint, fast det är så enkelt.
Nu före julen får 'God Jul'- taggen hänga där, men när julen är över måste jag hitta på någonting annat.



Bastun väntar, så jag avslutar här.
Det ska bli skönt att värma sej efter en dag med mycket snöskoter åkning på gamla mofis åker :)

Ha det mysigt!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar