tisdag 26 mars 2013

Ljusare!

  Ja, det är mycket som börjar se ljusare ut nu.
Vår tambur har blivit vit (från att ha varit grann blå), o mycket ljusare.
Ute börjar det faktist oxå ljusna, o man börjar ana att våren är på väg.
Fram för allt så känns det ljusare oxå på sjukdomsfronten för tillfället...kanske det hjälper att hela familjen äter antibiotika samtidigt.

Som jag skrev så var väggarna grann blåa i vår tambur tidigare. Jag var grymt trött på färgen, o dessutom passade det inte alls ihop med resten av vårt hem.
Alltså åkte den vita färgen fram igen en gång :)

Nu är jag rätt så nöjd...egentligen skulle det ha varit vitmålad panel, men med min budget får det vänta!

 
Kommer ni ihåg den här korgen?! Det är den första korgen jag gjorde av ståltråd.
Den har haft andra handtag förut, men nu gjorde jag om dem lite. Tycker nästan den är bättre så här!




 Gillar den, o de nya handtagen :)


  Igår när vi var på promenad gick vi o hälsade på min mormor o morfar.
Kolla vad fint dom hade vid husknuten!
Snödroppar!


 Det om något är ett riktigt vårtecken.
Tyvärr så har man själv en så skuggig gård att det dröjer länge ännu innan jag får njuta av egna blommor...
Men i sommar ska hela gården grävas upp o förnyas, o då ska det sågas ner av de stora skymmande tallarna, jippii :D



Nu ska det bakas i detta hus, mums med varmt nybakt bröd.

Ha det skönt!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar