lördag 2 mars 2013

Sjukstuga!

Hade nästan börjat tro att vi klarat oss från flunsan som härjar här, men nej. I onsdags fick Ellinor feber o på torsdagen fick Aron den :(
Hög feber har de haft, upp till 40°C, så man har varit lite skraj.
Själv har jag inte nån feber, fast det känns så, grymt sjuk i kroppen o helt slut...
en fruktansvärd hosta har jag oxå!
Tur så finns Burana, annars hade jag nog inte stått upp.

Innan vi öppnade sjukstugan blev jag ändå färdig med ett litet leksaks garage som jag gjort åt lillisen. Än så länge leker han ju inte med bilar, men jag tycker det är fint bara som prydnad oxå. Idén till garaget fick jag från en annan blogg, eller egentligen hennes webbshop,
Fin blogg, o massor med fina saker i shoppen!


 Hoppas han gillar det sen då han är så stor att han kan leka med bilar på riktigt!


 Tyckte texten blev ganska bra, lite annorlunda än jag brukar måla, så jag gjorde kryddlådan som jag lovat åt lillsyrran i samma stil.


 Sen till nånting helt annat...
Jag har länge önskat mej en Pippitröja, men en lång variant, alltså en tunika. Min kära vän Diana tipsade mej för en tid sedan att hon hade sett en hos Halens.
Igår kom den med posten, o oj vad fin den var :)
I love it!!


 Finaste mönstret!




 Nu ska den där mamman värma lite svartvinbärssaft åt sej o klämma in en burana så att man orkar sitta uppe o kolla Melodifestivalen.

Ha det mysigt denna lördagskväll!


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar