torsdag 4 april 2013

Gammalt o nytt...o nött!

 Nu är den nog här på allvar, den efterlängtade våren.
Så otroligt sköna dagar vi har haft den senaste veckan!
 Rosor på kinden o solsken i blick har vi i det här huset, för vi försöker vara ute så mycket som möjligt nu o ta vara på all D-vitamin.

 Fick ett samtal av en bekant för en tid sedan, hon önskade text på en byrå som hon redan själv hade målat vit.
Hon hade texten klar o även i vilken stil den skulle vara, så det var "bara" för mej att sätta igång penseln. Det gick väldigt smidigt för jag kunde ta hem endast lådorna o måla dem. Då hon bor här i närheten, körde jag hem dem åt henne så att jag skulle få ett fint foto på hela byrån att visa er oxå!


 Texten enligt kundens önskan blev riktigt lyckad!


 Önskar du oxå bara text på någon möbel? Jag målar gärna både hela möbler, men oxå endast text. Tag kontakt om du vill veta mer om t.ex. pris!

 Jag har tidigare målat text på en super fin träsoffa åt samma kund. Då glömde jag kameran hemma, men nu då jag hade den med mej så fick jag även foto på det arbetet


 Den soffan skulle man ju inte alls vilja ha! Eller hur? ;)


 Jag har haft en tanke en tid på att göra ett "knoppbräde", eller vad ska jag kalla det!?
Hängare kan man inte ha för mycket av tror jag, för här ligger saker på golvet jämt o ständigt i alla fall.


 Här var det verkligen inga snirkligheter o krusiduller.
En breda som jag slipade lätt med sandpapper, borrade hål för träpluggarna, o limmade fast dem. Sedan lite vit färg...vänta på att färgen torkar (ingenting tar längre än då man väntar på att målfärg ska torka)...o sen slipade jag lätt med fint sandpapper för den slitna lookens skull.
Enkelt o snyggt tycker jag!


Tack för att du tittade in hit!
En kompis berättade idag att hon blivit tipsad om att läsa min blogg,
gissa om jag blev glad av att höra det :D

Ha det bra!

Linda

4 kommentarer:

  1. Du är verkligen duktig med dina händer, något jag vetat sedan jag lärde känna dig, för troligtvis 14 år sedan :)

    Jag ser fram emot att en dag få öppna dörren till din butik/verkstad!

    Varma hälsningar från ett vårigt London

    //Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna :)
      Ja tänk om det nångång sku bli en verkstad med butik...de sku nog vara min största dröm kan jag säga!!
      Ja ni har säkert full vår i London, här vet det nog int riktigt vad det vill de här vädret...idag har det snöat lite igen :(
      Jag måste sätta mej ner o skriva att mail åt dej nån dag, vet ju inte alls vad som händer dit på ön :)
      Kram på dej vännen!

      Radera
  2. Det blev jättefint på byrån. Kökssoffan var ju bara för läcker. Vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev det lyckat, o nu har hon en helt unik byrå :)
      Att man vill ha soffan ja...var ska man hitta en sån?!

      Radera