måndag 8 april 2013

Ikea levererar!

 Det blev lite shopping i helgen för min del. Sambon hade innebandymatch utanför Helsingfors, o jag passade på o åkte med...barnen var oxå med, så någon lyxshopping blev det inte precis :)

Först var vi en sväng till Ikea för jag skulle ha ett par hyllor till toaletten därifrån. Ni får se hurdana sen när jag har fått upp dem.
Som alltid när man är i den butiken kommer man hem med en hel hög med allt möjligt annat som man "behöver".

Jag hittade bland annat den här fina sprutkannan där. Månne den eventuellt kan påminna mej om att vattna blommorna så att åtminstone nån överlever...hoppas på det :)



Äntligen hade de oxå inne av de här krukorna. Har flere gånget tänkt att jag skall köpa av dem, men de har varit slut.


 När jag en gång var i knutarna, så passade jag oxå på att åka till ett stort köpcenter.
Jag hade inte så mycket tid på mej, dom stänger ju redan kl. 18, så det blev att välja lite i vilka butiker vi skulle gå in.
Stockmann var en av dem. Jag gillar den fast den inte är den billigaste butiken, men där finns ju så mycket fint.
Där köpte jag faktist två nya dukar. Den ljusrosa är av Stockmans egen kollektion Villa, o den rutiga kommer från Lexington.


 Jag kunde inte välja, så det fick bli båda två.
O dessutom så "behövde" jag nya vår-sommar dukar :)


För tillfället håller vi (läs jag), på o river tapeter i "datarummet", det ska få bli lekrum för barnen. Det är jobbigt att riva tapeter, men dom är så fula så det är ett måste.
Ni ska få se bilder sen när det är färdigt, bilden jag har i mitt huvud är riktigt fin iallafall :)

Ha det bra!

Linda

2 kommentarer:

  1. Hejsan från Åre. Kul att du uppdaterat lite.. Vi skidar o solar men jag hoppas på en ny fin gammal byrå i min tambur så småningom mot våren.. Kramar från Mosso

    SvaraRadera
  2. Jag hörde att ni hade en fin resa...man sku nog gärna ha varit med :)
    Byrån är faktist riktigt snart klar! Det tog så himla länge att slipa den, o dessutom hamnade jag ta den helt i bitar för att få det riktigt bra.
    Jag plingar när den e färdig :) Kramar tillbax!

    SvaraRadera