söndag 19 maj 2013

Älskade emalj!

Jag har hittat en ny tillfällig plats för pallen som ni såg i förra inlägget. Tills den får flytta in i barnens lekrum får den nu stå på toaletten. Jag tycker den ljusgröna färgen matchar perfekt med den emaljerade hinken som jag råkat hitta för en billig peng.
De söta handdukarna är så somriga!


Älskar emaljerat för tillfället, o helst ska det då vara vitt med blåa detaljer.
Det fanns oxå tvättfat o kanna av samma serie, o det känns som att jag behöver ett sånt set :)
















I ett tidigare inlägg fick ni se en kanna som jag hittade på "soptippen" hos mina svärisar, ni kan läsa det inlägget här.
Sist då vi var o hälsade på hade svärfar sökt upp en till kanna i samma stil som han undrade om jag ville ha. Självklart ville jag ju det :)
Den här kannan var i mycket bättre skick, tror till o med att den håller vatten, även om den andra har den rätta färgen.


Gillar föremål som man verkligen ser att har varit med om ett o annat. Den här kannan till exempel, den skulle inte alls vara lika fin om den inte var så tillstött o rostig som den är!


Efter lunch idag har ska vi gå på en promenad till en strand här i närheten. Vi var där för några dagar sedan o då tyckte jag att jag skymtade en zinkhink i skogen på vägen dit. Den såg ut att ha legat där i åratal så det är nog ingen som vill ha den...förutom jag då!

Ha det fint!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar