onsdag 29 maj 2013

Grönt är skönt!

Oj vad ljuvligt det är ute nu!
Ännu är allt så ljusgrönt, nytt o fräscht, o man försöker njuta av det så mycket man hinner. Fast det är grönt o fint hela sommaren, så är det ju nog nu precis när allt slår ut som det är som allra vackrast. 

Igår måste jag plocka några stjälkar av förgätmigej fast jag vet att dom inte håller sej fräscha särskilt länge i vas. Dom är nog något av det sötaste!


Kul att det finns både vita o ljusrosa, även om jag tycker de ljusblåa är vackrast.


Som ni märker har jag helt snöat in på grönt nu, det är nog säkert våren som gör det.
Mina senaste loppisfynd var oxå dom gröna!
En emaljerad gjutjärnsgryta, o ett durkslag även det emaljerat o med en ljuvlig ljusgrön nyans.


Jag måste nog polera upp dem lite, dom är inte så fräscha. Dom är inte heller i användbart skick, men så vackra så jag köpte dem ändå.





Idag ska jag försöka göra färdigt ett litet "skrivbord" till barnens rum...det är dock inte alltid som barnen tycker lika som mej, så vi får se hur det går ;)
Om inte annat så ska vi njuta i solen som just börjat titta fram igen efter en mulen morgon.

Ha det fint!

Linda

1 kommentar:

  1. Var hittar man sådana blommor? De skulle vara perfekta till namnfesten på söndagen!

    SvaraRadera