onsdag 5 juni 2013

Sommar!

Som vi har väntat, o längtat, o hoppats o drömt...
nu kan man äntligen, utan att tveka säga att den är här, SOMMAREN!
Idag har jag spenderat en stor del av dagen på stranden med mina två små älsklingar, min kära lillasyster o mina fina systerdöttrar.
Skönt är bara förnamnet :)

 Det hade passat bra att hänga en sån här skylt på dörren innan vi for i morse.
Skylten är till salu, o går även att beställa med egen text. Priset är 10 €/st.


 I förrgår skördade jag årets första rädisor. Måste erkänna att dom inte hör till mina favoriter i smaken, men passar bra i en sallad eller så. Fina att se på är de iallafall.


 Än så länge är de inte så storväxta, men jag känner mej ändå stolt för jag har aldrig haft så många odlingsprojekt på gång som jag har i år. Dom ser dessutom ut att må väldigt bra, så få se om det blir någon skörd.


 När jag var ute o vattnade mina odlingar för en stund sedan slog det mej hur vacker gräslöken är...god är den oxå!


 Nästan lika vacker är Kirgislöken som är släkt med gräslöken, o det syns ju faktist.
Har en som står i ensam majestät i en vildvuxen ogräsrabatt :)


Nu får jag säga god natt.
Blir det månne strandhäng imorgon igen? Väderprognosen ser iallafall lovande ut!

Ha det bra!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar