onsdag 10 juli 2013

100 % sommar!

 Igår var jag med syrran till Lappvik o skurade mattor. Helt underbart härligt!
Doft av tallsåpa o hav (o dammiga mattor), o ljudet av vågor o måsar. Jag skulle ha kunnat stanna där nästan för evigt :)


Jag lovar att det känns i både armar, knän o rygg att mattorna är rena nu.


Före mattvätten hade jag faktist hunnit ut i skogen ett varv med barnen för att fixa efterrätt.
Eftersom det var årets första riktiga skörd, så blev det inte någon paj, vi åt dem precis så naturliga som dom kan bli, med kall mjölk till.
Blåbär!


Plockade in en söt liten prästkrage oxå :)



 Idag har det lovats regn o åska, därför har jag planerat att åka på en liten loppisrunda o se om jag gör något fynd. Det är jätte länge sen jag gått på loppis så få se om jag tappat touchen!

Ha det fint!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar