måndag 12 augusti 2013

Ordning & reda!

Det har blivit väldigt länge sedan sist igen, men nu när hösten börjar göra sej påmind kanske man får en liten kick där bak o blir lite flitigare med uppdateringen här.
Som ni såg i senaste inlägget har jag även ett instagramkonto med namnet VITTNOTTLANTLIGT som jag uppdaterar betydligt oftare :)

Ja men på tal om hösten, vare sej man vill det eller inte så börjar den nog vara nära nu...man känner nästan lukten av den redan tycker jag. Jag måste ju i smyg erkänna att det är lite skönt (men bara lite). Nu kan man börja tända ljus i alla lyktor o dra en mysig filt över sej när man sitter i soffan framför tv:n om kvällarna. Med ett glas vin i handen.

 Tänkte visa er vilka härliga etiketter jag gjort till några glasburkar jag har på kökshyllan. Idén  fick jag från Inrett i vitt. Lapparna skriver man lätt som en bananplätt med en Dymo, en maskin som jag kommer ihåg från när jag var liten. 


Nu vet jag vad jag har i burkarna.
Annars kan det gå som för lillasyster för ett antal år sedan då hon skulle baka en sockerkaka. Hon bröade formen med skorpmjöl som var färdigkryddat med köttfärskrydda eftersom det låg i en burk utan någon information om innehållet.
Det blev en lite speciell sockerkaka ;)


Tjusigt!


Nu blir det lite soffhäng för den här mamman innan sängen kallar.

Ha det mysigt!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar