tisdag 31 december 2013

Gott nytt år!

 Julen är över o ikväll skålar vi in det nya året!
Före det tänkte jag hinna visa er julgranen som får stå kvar någon dag hos oss ännu, o pepparkakshuset som jag lovade att ni skulle få se.


 Vi hade en ganska liten gran i år, med bara litet pynt, eftersom vi har en liten filur som petar på precis allt han kommer åt just nu.
Så köpte jag en gammal tunna som granen har stått i, på så vis kom kvistarna litet högre upp, o det är egentligen bara de allra nedersta julgransbollarna som har varit i farozonen.


 Jag betalade endast en tia för tunnan på ett loppis/auktionskammare här i stan. Ett riktigt fynd tycker jag. Man kan ju använda den till något annat när granen har åkt ut.


 Årets egendesignade pepparkakshus!
Modellen lyckades jag fint med, men baket gick inte lika bra. Några bitar blev för tunna o gick sönder, andra brändes, men till slut fick jag ändå ihop det. Än så länge står huset stadigt (o nästan orört), även om det är ganska mjukt o taket har börjat bukta in.


 Gissa om barnen väntar på att få riva huset?!


Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla kära bloggläsare!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar