måndag 2 december 2013

Sent ute!

Det är nog lite försent att skriva ett första adventsinlägg eftersom det var igår,
men nu gör jag det iallafall.

Jag hade svårt att bestämma mej för vilken adventsljusstake jag skulle ha i år, så det slutade med att jag har två.


Den ena har hängt med i många år, men de små zinkplattorna med numror på är faktiskt nya för i år, o passar perfekt ihop med ljusstaken.



Den andra är egentligen en liten avlång bricka, som jag målat en text på o pyntat med lite enkvistar.
Enkelt, men ändå riktigt juligt!



För tillfället går nästan all "ledig" tid till att tillverka saker som ska säljas på julmarknaden.
Bland annat dessa julbockar av granris slukar ett stort antal arbetstimmar, men det är dom värda, för visst blir dom fina?!


Idén till det här fina mosshjärtat har jag lånat av min fina Sibbo-kusin Johanna. Så himla söta, o inte alls så svåra att göra.


Extra fint tycker jag det blir om man hittar mossa där det växer Linnea i. Bladen blir som en extra prydnad i mossan.


Ni ska ha en fin fortsättning på dagen!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar