torsdag 30 januari 2014

Vi lär oss med åren!

Vår tambur är väldigt liten o opraktisk. Vem kommer på att bygga en tambur med i princip noll plats för förvaring?
Om det är något som jag saknar i vårt hem, så är det mera förvaringsutrymme.



Vårt hus är byggt i slutet av 1980-talet, o en sak som jag har lagt märke till (speciellt efter att vi fått barn) är att här finns så otroligt lite förvaringsutrymme. Det verkar faktiskt som att det är en sak som man prioriterar väldigt högt nuförtiden, i nya hus finns det ju hur mycket som helst av den varan (åtminstone om jag jämför med hur vi har det). Likaså i gamla nyrenoverade hus finns en massa fiffiga lösningar. Man har blivit betydligt smartare på den fronten under de senaste årtiondena!

I vår tambur har vi ett litet skåp som det för tillfället är tänkt att skall kunna svälja mössor, vantar, skor, stövlar o så vidare från två små o två stora människor...ganska så omöjligt med andra ord.
Ja, jag erkänner, bilderna ovanför är arrangerade. Allt som oftast är det mer en ordnad oordning då man stiger innanför dörren till vårt hem, men jag är säker på att det inte är det ni vill se då ni kikar in här. Meningen är iallafall att ni skall få en liten inspirationskick, o det får ni säkerligen inte av en bild på en rörig tambur.

Ha en fortsatt härlig dag!
 
Linda

2 kommentarer: