torsdag 20 februari 2014

Nytt o fräscht!

Ni har säkert lagt märke till det nya utseendet på bloggen.
Vad tycker ni om förändringen?







 Det lilla söta bordet som ni ser på bilderna har jag nyss målat om. Tyvärr bara, så är det inte mitt.
Mamma fyndade det på loppis o bad mej sedan måla om det. Ingen brådska sa hon, o nog har hon fått vänta på det!
Igår tog jag mej slutligen tid att fixa bordet, o oj vad det ändrade med endast lite målfärg.

Det är det bästa med målning. Man kan ta en halvtråkig, rätt så ful möbel, men med lite ny färg kan den bli riktigt fräsch igen.

En sak som jag tycker spelar en ganska stor roll då jag rustar upp gamla möbler är beslagen eller knopparna. Dom satsar jag gärna någon slant extra på för att få ett så bra slutresultat som möjligt. Man ser genast om det är en riktigt billig eller aningen dyrare variant. Den förstnämnda kan lätt förstöra intrycket av en annars fin möbel tycker jag.

Nu tänkte jag överraska mamma, köra hem det lilla skåpet åt henne o hoppas hon blir riktigt glad!

Ha en fin dag mina vänner!

Linda

1 kommentar: