måndag 31 mars 2014

Långa kvällar & utepyssel!









Så kom sommartiden, o med den följer alltid samma sak. Det känns som om jag vill flytta ut på gården, där finns såå mycket roligt att syssla med. Jag har så himla svårt att få in i min kropp o huvud att det blir kväll så tidigt, även om solen ännu hänger ovanför trädtopparna.
Hela helgen spenderade vi ute. Vi krattade, pysslade med ved, lekte i sandlådan, släpade fram utemöbler, städade kaninbur, beskärde äppelträd, gick o kollade telefonen...min fina kusin fick en liten dotter på lördagkvällen, så ett stort grattis till hela hennes familj. Jag väntar så på att få träffa den lilla!

Jag gjorde en ny, vårig outfit till mosshjärtat på dörren som jag gjorde till julen. Mossan fick sitta kvar, den har ju hållit sej hur fin som helst. Några nya revor av Linnea fäste jag på hjärtat, stack in några färska narcissblommor o knöt en liten spetsrosett. Hjärtat blev som nytt igen!
Jag gjorde också några små fågelholkar som var tänkta som kransdekoration, men dom såg så gulliga ut då jag ställde upp dem på hyllan ovanför mitt pysselbord så de får nog stå kvar där.

Vädret idag ser ut att bli precis lika härligt som det varit de senaste dagarna, så det blir nog ännu en dag ute i solen för vår del.
Ha en härlig vårdag mina vänner!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar