onsdag 12 mars 2014

Vårtecken!

Nyckelpigor i mars.








 Den 12 mars ifjol hade jag just kommit hem från en 10 kilometers skidlänk med barnen i pulkan bakom. I år leker barnen i sandlådan, medan jag själv står med krattan i högsta hugg. Lite märkligt känns det nog att vi har full vår innan vi ens passerat mitten av mars.
Igår såg jag årets första nyckelpiga, idag en till. Stackrarna! Läste på nyheterna i morse att det lovas upp till 20 cm snö på helgen...takatalvi kallar finnarna det, alltså vintern är inte över än.

Än så länge är jag glad att vägarna är bara o relativt torra. Mina nya joggingskor anlände igår, o ikväll ska de testas om de duger till något. Jag har egentligen aldrig gillat att springa, men ifjol höstas klickade det plötsligt o nu tycker jag det är så himla roligt att dra iväg på en runda med jämna mellanrum.

Ha en skön dag!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar