söndag 27 april 2014

Trädgårdsfix!

Pallkragarna är nu fyllda med frön både från gamla godingar till nyheter för i år.







Vilken stressig vecka som äntligen lider mot sitt slut. Känns som vi haft fullt program precis alla dagar. Vädret har varit helt underbart, jag har gått omkring i shorts och t-shirt här hemma (även om vindarna ibland känts allt annat än varma), men en vill ju bli brun och fräsch.

Vi har hunnit göra i ordning, och sått en hel del i mina pallkragar som är påbyggda med en våning till i år. En liten mini-blomrabatt gjorde jag också med min egen lilla trädgårdsmästare Ellinor. Hon älskar att vara med och hjälpa då jag påtar i trädgården. Där har vi sått bland annat Malva och Luktärt, blommor som är fina och enkla att plocka in sen.

Jag har alltid sagt att jag absolut inte vill ha några blomrabatter, dom är så jobbiga att sköta om så att de ser snygga ut...dessutom kan jag inte rensa för jag ser ju inte skillnad på ogräs och blommor, haha. Nu har jag iallafall gjort en, om än en pytte sådan!
Har ni startat upp era trädgårdar än?

Skön söndagkväll!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar