lördag 26 juli 2014

Förhandstitt!

Min nya favvoplats...












Jag skrev tidigare att sommarens stora projekt är en terrass som vi länge drömt om. Nu har vi kommit så långt att själva golvytan är så gott som färdig, och jag vill bjuda er på en exklusiv förhandstitt. Ni förstår, jag har ju inte kunnat hålla tassarna borta. Nej här åkte nog blomkrukor och annat smått fram redan i ett tidigt skede av terrassens existens, haha.
Ännu saknas både trappa, och räcke, så jag får nog hålla tillbaka med piffandet en tid, annars är jag ganska så säker på att  två små slänger ner allt över kanten som de känner är i vägen för deras framfart.

Igår köpte jag en ljusslinga med söta bollar som faktiskt fiffigt nog drivs av solljus, och dessutom har en inbyggd skymningstimer. Dom ska få hänga i parasollet har jag tänkt, så fort det kommit på plats. Ett annat must have är ett myggnät runt parasollet, så praktiskt och dessutom så mysigt att sitta där under om kvällarna.
Har ni några andra tips och idéer på vad som bör finnas på den perfekta uteplatsen? Jag vill så gärna veta!

Ha en solig och skön lördag alla fina!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar