tisdag 9 september 2014

Den perfekta kombinationen!

Don't dream your life, Live your dream...






 Oj, oj vad länge sedan sist jag tittat in och delat en stund med er kära läsare...Jag kan inget annat än beklaga, men ibland har man fullt upp med allt och ingenting!

Några små projekt har jag allt hunnit med mellan varven, bland annat en grej jag haft liggande i min idébok en längre tid. Hittills har jag ju målat endast på trä, men jag har fantiserat om att hitta nån gammal plåtbit som man kunde göra om till en skylt. Nu råkade jag komma över en liten hög med gamla halvrostiga plåtar i olika storlekar, och slutresultatet blev faktist bättre än väntat. Den där ruffa industrikänslan som plåten ger, blandat med spets, blommor och det romantiska stuket blir en perfekt kombination i mina ögon.
Har på känn att en och annan plåtskylt kommer att målas denna höst, hihi!

Igår började jag projekt fönstertvätt, men hann bara med köksfönstren eftersom jag har tredubbla fönsterglas. Idag regnar det så fönstertvättandet får vänta...så synd! Kanske, kanske att jag ivrar till mej och börjar höstpiffa lite här inne senare idag. Soffkuddarna ska bytas ut, någon ny fräsch blomma kanske kunde få komma hem från affären, och ännu några fler ljuslyktor kunde få plats på hyllor och skåp. Lite härlig äppeldoft ska det också spridas i detta hus ikväll, ska göra någon sats av världens godaste äppelmos. Receptet på min Äppelmos Deluxe hittar ni här!
Ska också försöka mej på en stor kastrull äppelgröt, äppelskörden är nämligen helt enorm i år. Dessutom väntar jag på att plommonen ska mogna helt och hållet. För första gången sen vi flyttade hit för snart tio år sedan har plommonträdet en riktigt skaplig skörd. Har ni något tips på vad jag skall göra av dem? Likör, marmelad eller bara äta dem färska.
Dela gärna med er av era recept om ni har något bra!

Skön början på hösten önskar jag er!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar