måndag 22 september 2014

Ett eget rum!

✯ Godnatt vår skatt ✯











Länge har jag letat efter passande sängar åt barnen. De har sovit i sina spjälsängar hittills, sådana som ena sidan går att ta bort på, men nu började det verkligen kännas som att de växt ur dem. Jag hade tur och råkade få syn på ett par gamla barnsängar från 60-talet som jag fick köpa för en liten slant. Skicket på själva stommarna var det inga fel på, men färgen hade börjat flagna och någon hade gillat klistermärken om man säger så ;)

Efter att jag skrapat bort precis all färg och alla klistermärken grundmålade jag två varv, och sedan ett varv med den egentliga färgen, en antikvit nyans. Sängarna är som nya igen!

Eftersom det nya sovrummet är rätt så litet har jag letat och letat efter lite mindre sängar. Det hade varit omöjligt att klämma in två normalstora sängar dit. Ni kan tänka er hur glad jag blev då jag hittade de här sängarna, som dessutom går att stapla på varann så de blir en våningssäng. Det kan jag tänka mej blir roligt om något år, om dom inte fått varsitt sovrum till dess förstås.

Tapeten i rummet ska i något skede bytas ut, sen när överlopps tid o pengar finns. Då blir det nog en enfärgad ljus tapet, ljusgrå har jag tänkt mej.
Överst på Ellinors önskelista ligger också en sänghimmel!

Undrar ni hur det gått med flytten till ett eget sovrum, och sova i stor säng?!
Hur bra som helst! Barnen är så glada över sina nya sängar, och somnar där utan problem. Vaknar dom på natten kommer dom tyst tassande till mammas och pappas sovrum och sover vidare.

Ha en skön start på veckan kära läsare


Linda

1 kommentar:

  1. Vilka fina sängar. Ser så mysigt ut där i rummet deras. Jag älskar tassandet av två små fötter och ett yrvaket barn som kommer in i rummet.

    SvaraRadera