fredag 14 november 2014

I mitt kök just nu!

Köksvitrinet fick en makeover...








 
Det har tagit mej så länge att få det gjort, men nu när det äntligen är färdigt kan jag passa på och njuta en aning extra. Vitrinskåpet i vårt kök som inte direkt är ett skåp, utan några skåpstommar tillhörande köksinredningen som staplats på varandra...det har sett ganska förfärligt ut.
 
Skåpet fanns alltså här då vi köpte huset, då var det omålat och hade en en obehaglig orange skiftande färg. På sommaren ifjol då jag målade om luckorna till köksskåpen, målade jag också luckorna till vitrinskåpet. Sedan blev resten omålat. Både därför att det inte gick att måla direkt på skåpstommarna på grund av att de inte är av trä, och av...kan det vara lathet? eller har jag bara glömt bort det?
 
Det är ganska lustigt, att när man lever med en sak (det halvfärdiga skåpet) som från början stör en väldigt mycket efter en tid, då man ser det varje dag, helt glöms bort. Nu då jag fått skåpet ombyggt och målat så som jag ville ha det, kan jag igen undra hur det var möjligt att jag inte såg hur hemskt det såg ut då det var halvfärdigt...förstår ni vad jag menar?!
  
Här och här kan ni se glimtar av skåpet som det såg ut innan det fick sin makeover, jag har nog undvikit att fota det här skåpet för jag hittade inte några bättre bilder.
 
De söta doftpåsarna från Ib Laursen vill jag tipsa er om. Jag har flere stycken som hänger här och där i hela huset. Dom doftar så gott, inte alls starkt som det ibland kan göra. Kan tänka mej att det finns nån härlig juldoft också som blir aktuell så småningom.
 
En riktigt skön och mysig fredag önskar jag er!
 
 
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar