fredag 28 november 2014

Let it snow...

...let it snow, let it snow!







Förra helgen hade vi några centimeter snö på marken här. Det regnade bort typ lika snabbt som det kom tyvärr, men vi han nog söka fram både rattkälkar och skidor och ta ett race på gräsmattan runt huset. Jag har alltid gillat vinter och snö, och jag kommer ihåg hur otåligt jag väntade på den första snön då jag var yngre. En gång orkade jag inte ens vänta på snön, utan skidade i det frostnupna gräset, hihi. Jag kan alltså precis känna igen mej i Ellinors längtan efter snö nu. Nästan alla dagar sen den lilla snö vi hade regnade bort har hon frågat mej: -Mamma, ska det snöa idag? Men nej...det ska det ju inte.
Julpyntet till lillajul har jag inte ännu hunnit få fram, det ska ske imorgon. Lite vintrigt pynt tog jag fram förra helgen, då när det var vackert med vinter och snö. Ni ser ju själva hur härligt ljust det blev med lite vitt puder där utanför fönstren.
Imorgon ska också de sista förberedelserna inför den första julmarknaden för i år göras. Jag ska försöka få in några bilder hit åt er så ni får se vad vi kommer ha till försäljning.
Vi kommer alltså att finnas på Billnäs julmarknad Jul i bruket i lördag, 29.11 kl.10-16, alla som har möjlighet ska verkligen komma dit. Det brukar vara väldigt mysigt och stämningsfullt där i den gamla bruksmiljön.

Nu är det godnatt mina vänner!


Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar